maandag 24 mei 2010

Jaarmarkt

Ik weet zelf niet wat mij bezielt, maar net als vorig jaar ben ik in mijn eentje naar de jaarmarkt geweest. Eigenlijk vind ik er geen reet aan.

Mede vanwege het weer, maar anders ook wel, was het weer superdruk. En dan loop je tussen de mensenmassa achter mensen met kinderwagens, invalidewagentjes, bejaarden, schommelende fat asses, kleine kinderen en het schiet allemaal niet op want ze gaan niet aan de kant. Gelukkig zijn er af en toe ontsnappingsmogelijkheden naar weilanden die nu omgedoopt zijn tot marktterrein. Er staan kraampjes met allerlei prullaria, standwerkers, lots of hamburgertenten en verderop paardenverkopers. Wat ik dan wel weer leuk vind is om even stil te staan en al die mensen te bekijken.
De paarden(ver)kopers dragen klompen en een wandelstok, een soort van uniform dus. Wel handig voor de herkenbaarheid. En er lopen diverse schreeuwende en zingende beschonken figuren tussen die, traditiegetrouw, al vanaf een uur of 5 aan het indrinken zijn. Wat een lol. Af en toe wat consternatie, want er moet zonodig gerend worden met een paard, dus iedereen sprint een kant op om aan die paardenhoeven te ontsnappen.
Daarna mijn weg vervolgd via de hoofdroute en vast komen te zitten in een mensenkudde. Schuifelend gaat een ieder verder totdat we (ik ken de rest niet hoor) het groepje mensen die midden in de weg staan te kletsen (er is verder toch niemand waar je rekening mee moet houden) voorbij zijn en alles weer "normaal" doorloopt. Ik had mezelf voorgenomen me niet op te winden, maar waar doe ik het eigenlijk voor. Volgende jaar niet weer, dat weet ik nu wel zeker.

Toch nog iets gekocht: die gebraden kip die ik op de heenweg al rook.

5 opmerkingen:

  1. Je had mee moeten gaan naar de cross. Die was boven verwachting leuk.
    Had je ook nog wat mensen gehad om tegen aan te l****n. Als je te verstaan was, hihihihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Smitsky: hij (zij) is op helaas, maar je bent altijd welkom er een te komen eten. Ik haal zo weer een nieuwe.
    @Zustertjen: ik was niet uitgenodigd..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. krijg er al rillingen van om in die meute te lopen... getsie zeg...

    BeantwoordenVerwijderen