zaterdag 21 augustus 2010

Wijn proeven

Vandaag bij mij lieftallige dochter en haar vriend wijn geproefd. Nou doe ik dat wel vaker, maar nu onder toeziend oog van een deskundige. Niet dat hij er op toezag hoe ik de wijn nuttigde, maar hij adviseerde in verschillende soorten wijn met de bedoeling de wijn uiteindelijk ook te verkopen. En als je maar genoeg zoete witte wijn meeneemt dan zijn er altijd vrouwen in het gezelschap die daar intrappen. Ik ben meer van de rode. Het liefst zou ik er ook nog bij eten, maar dat was geen onderdeel van de bijeenkomst. Maar het hoogtepunt was voor mij toch wel een likeurtje, wel iets te vergelijken met Bailey's, maar dan lekkerder.
De beste man heeft zijn praktijk in de buurt van Meppel, dus mezelf maar opgeworpen om het bestelde zelf maar te halen, scheelt weer bezorgkosten. Zo ben ik dan ook wel weer.
Al met al kost het dan toch weer meer dan verwacht, maar swah, je leeft maar 1 keer. Het is toch al een dure maand, dus dat kan er ook nog wel bij. Waarom duurt een maand altijd te lang voor mijn salaris?
Straks vakantie, zie er naar uit. Lekker met mijn lieffie er op uit. Heb er zin in! Eerst nog maar even werken, de tekorten moeten aangezuiverd worden tenslotte. Waarom heb ik daar altijd alleen last van?

5 opmerkingen:

  1. Omdat je een Alfa hebt. Daarom duurt de maand te lang. Staat weer tegenover dat de maand niet lang genoeg kan duren als je een Alfa rijdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das waar, aan de Alfa ligt het zeker niet, althans wat de tijd betreft. De rest? Ach...nee, ook dat valt reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieverd, vakantie hoeft niet veel geld te kosten. Fijn dat je een leuke avond hebt gehad bij Melis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg, ik weet niet of je dit nog op tijd leest, maar ik mag vanavond. Kep de kaart weten te bemachtigen. Dus.
    Waar herken ik je aan? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En... hebben jullie elkaar herkend en was het gezellig???

    BeantwoordenVerwijderen